E-mailová komunikace poskytuje prostor se pořádně rozepsat a někdy se stane, že nám napíšete tak dobrý a dlouhý e-mail, že komentář z mé strany není potřeba.
Toto nám napsal pan Martin Panták:
„V devadesátých letech se udály tři krásné chvíle. Mí rodiče měli krásnou svatbu v šestadevadesátém roce a později toho roku jsem přišel na svět já. Ale to není vše – značka VW představila na přelomu let 92/93 Golf třetí generace s označením VR6, do kterého nasadila krásný velký atmosférický motor o objemu 2800 ccm, který byl doprovázen úchvatnými 6-ti válci o výkonu 128kw (174PS). Co si budeme povídat, na tu dobu nebylo zrovna moc aut, které by nabídly něco takto zajímavého.“
„Ačkoli patřím mezi příznivce a milovníky japonských aut a japonské kultury, tento Golf jsem si tehdy jako malý kluk zamiloval a dodnes na něj rád vždy vzpomínám. Ale ještě než táta pořídil tento vůz, vlastnil Golf G60 2. generace s motorem o objemu 1800 ccm s kompresorem o výkonu 118kw (tehdy 160 koní). Poté se rozhodl posunout se dál, pořídit, výše zmíněný, Golf třetí generace a dle slov táty to byla tehdy honba za výkonem, chtěl zkrátka něco silnějšího. A tak v roce 1999 učinil rozhodnutí a po úspěšném prodeji starého Golfa jel pro verzi VR6.“
„Koupil ho v jednom pražském bazaru po prvním majiteli v pěkném stavu a dokonce ve třídveřovém provedení. Tehdy za Golf zaplatil na místě 350 tis. Kč. Tento vůz jsme měli dva roky, autíčko nám dělalo radost jak na cestách, tak samozřejmě i na okreskách, kde se umělo předvést a ukázat svůj charakter. Já jako malý kluk, tehdy ve věku 3-5 let, jsem s ním zažil spoustu zážitků a chvil, na které nezapomenu.“
„Jedna z těch vtipnějších historek je ta, kdy většina z nás malých dětí, seděla svým rodičům na klíně a řídili jsme v ulici s rukama na volantu společně. Tohle se ale tátovi jednou vymklo z rukou, kdy byla zima, tehdy ještě spousta sněhu a jeli jsme zrovna domů. Sedl jsem si tátovi do klínu, a společně s ním řídil. Následovala levotočivá zatáčka ze sídliště k nám do ulice. Co ale táta absolutně nečekal, že mu zatáhnu za ruční brzdu a v zatáčce jsme dostali smyk, kdy měl táta spoustu práce v danou chvíli ukočírovat auto. Já z toho měl legraci ještě několik dní. Samozřejmě se nic nestalo, jak autu tak ani nám, ale na těch pár vteřin ve smyku nikdy nezapomenu ?.“
„Auto také prošlo několika malými úpravami, jako například změna předního nárazníku a přední mřížky chladiče, 16″ litá kola značky OZ, nebo zadní koncovky výfuků značky Remus. Táta také rád fotil, a samozřejmě na fotkách jsem nesměl chybět ani já ?.“
„Vše skončilo roku 2001, kdy se táta rozhodl auto prodat. Tehdy se přistavovala k rodinnému domu veranda s garáží a bohužel auto muselo „jít do světa“. Vůz nakonec odešel do světa za pěkných 300 tis. Kč se slovy táty: „Už mě stejně přestal bavit, málo výkonu“. Poté, co se prodal Golf, táta vlastnil vozy typu Škoda Favorit, Nissan Primera, další vozy značky Škoda. To vše se ale opět změnilo po 13-ti letech. Táta vždy miloval velké atmosférické motory (tohle mám díky bohu po něm ?), když se naskytla vhodná příležitost a byly našetřeny peníze, opět se vrátil k vysoko-objemovým motorům.“
„V roce 2014 si přivezl domů Hyundai Genesis Coupe. Toho času povýšil jak objemem motoru, tak výkonem. Hyundai má pod kapotou objem 3800ccm, s 6-ti válci o výkonu 221kw (303PS), který byl tehdy dodáván s automatickou nebo manuální převodovkou. Táta měl tehdy obrovské štěstí, že narazil právě na vůz s manuální převodovku. No nebudu lhát, svezení je v tom parádní. Ty 6-ti válcové motory mají nádherný projev, v lepším případě s úpravou výfukového systému umí člověku dopřát na silnici krásnou operu.“
„S tátou rádi vzpomínáme na krásné chvíle v Golfu. Dělal nám opravdu radost a zbyla nám spousta krásných vzpomínek, které si poneseme po zbytek života.“
„Díky za možnost se podělit o zážitky a vrátit se zpět do 90. let jako kluk.“
Zdroj: Soukromý archiv pana Martina Pantáka. Děkuji za zaslání! ?