Minulý týden jsme si připomněli zapomenutou autocelebritu 90. let – Seat Cordoba. V rámci vzpomínání na lidová vozidla, která byla v minulosti velice populární, avšak dnes je vídáme spíše poskrovnu (nebo je přehlížíme), nesmím vynechat ani „prcka“ od Fordu – model Ka.
První generace FORDu KA se začala prodávat v roce ’96 a v prodeji setrvala dlouhých dvanáct let. Káčko se prodávalo jak divé, z dealerství Fordu odjelo neuvěřitelných 1 460 000 kusů! Bylo populární převážně mezi ženami, mladými rodinami a důchodci. Aby ne..! Bylo to nejmenší a nejlevnější auto, nabízené evropskou divizí Fordu, malá a obratná autíčka do města zkrátka frčela.
Káčko mělo i spoustu speciálních verzí. V upomínku stojí například verze SportKa, která měla odlišná světla a nárazníky, ABS, 16 palcová alu kola a výkonnější motor o objemu 1,6 litru (70 kW), nebo roadster StreetKa, který byl osazen stejným agregátem a vizuálními prvky, výhodou bylo otevřené nebe nad hlavou. V reklamě na roadster si zahrála dokonce ikona pop music Kylie Minogue.
Limitované edice se objevily samozřejmě i v cenově dostupnějších variantách. Jedno takové si pořídila babička našeho sledujícího Alexe Rosíka v roce 2001. Tehdy se jí podařilo sehnat její vysněný vůz v edici D2 CallYa. CallYa vznikla ve spolupráci s německým mobilním operátorem D2, předchůdce dnešního Vodafone. Vyznačovala se speciální světle modrou barvou, zadním spoilerem nebo koženými sedačkami v interiéru.
Vytisknutý inzerát vozu z německé inzerce mobile.de, říjen 2001.
V inzercích je ještě spousta Káček první generace za směšné sumy, mnohdy i s malým nájezdem. Věřím, že najít kus v dobrém stavu a s původními značkami by neměl být velký problém. Ovšem nepřehlédnout Káčko činí dnes velké obtíže…
Zdroj: Soukromý archiv pana Alexe Rosíka. Děkuji za zaslání a důvěru.