Zatímco dnes vstupují mladí lidé do světa tuningu s vozy, vyrobenými v 90., 0. či 10. letech, v devadesátkách bylo vše jinak. Toho času mladí začínali upravovat auta ze 60. až 80. let, která se dnes vyskytují na našich silnicích spíše poskrovnu.
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2022/11/313971072_790856088750546_4242320607946731095_n.jpg)
Kdo neměl hluboko do kapsy a uměl vydělat velké peníze (způsobů zbohatnutí bylo u nás po revoluci mnoho), mohl jezdit novými auty, které jsou dnes považovány za veterány a youngtimery.
Sportovní coupé bylo přesně to, co většina mladých v devadesátkách chtěla. K jejich štěstí byla kolekce kupátek v nabídce ojetých vozů velmi široká. Ach, jak mě mrzí, že i od elegantních coupé se automobilky dnes odvrací…
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2022/11/313970605_790856082083880_6794921433521152836_n.jpg)
OPEL ASCONA B (coupé) a OPEL MANTA B nebyly nijak nezvyklým jevem na našich silnicích. Červená ASCONA byla registrována v okresu Prostějov, červená MANTA B také a černá MANTA B v Praze. Fotografie byly pořízeny okolo roku 1996.
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2022/11/313431214_790856095417212_4733167639259569004_n.jpg)
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2022/11/313997258_790856085417213_2879517185959405581_n.jpg)
Zdroj: soukromý archiv pana Davida Klecdy. Děkuji za zaslání a důvěru.